چطور هوشمند سازی خانه را شروع کنیم ؟

در طی سال‌های گذشته ، تکنولوژی‌های خانه هوشمند بیشتر و بیشتر در دسترس مردم قرار گرفته‌اند . آن‌ها تنها توسط موبایل ما کنترل می‌شوند ، به زبان ما صحبت می‌کنند و ویژگی‌هایی به زندگی ما اضافه می‌کنند که به ذهن ما خطور نمی‌کند .
خب یک خانه هوشمند شبیه چه چیزی است و چطور می‌توانید شروع به ساختن یکی از اون‌ها کنید؟ ما در این مقاله به شما می‌گوییم که با کمترین هزینه شروع به هوشمندسازی خانه خود کنید.

  •  دستیار صوتی هوشمند

یک دستیار صوتی هوشمند می‌تواند بهترین نقطه شروع برای شما باشد . از آن برای پیدا کردن اطلاعات، سفارش پیتزا، پخش موسیقی مورد علاقه‌تان و صدها کار جذاب استفاده کنید. از همه مهم‌ تر در راستای هدف هوشمند سازی خانه ، همچنین می‌توانید باقی دستگاه‌های هوشمند خانه را توسط دستیار صوتی کنترل کنید تا هماهنگ با هم عمل کنند .
دستیار هوشمند گوگل و آمازون از بهترین انتخاب‍‌ها در این زمینه هستند که توانایی کنترل خانه را از طریق فرمان صوتی به شما می‌دهند و حتی دیگر نیاز نیست برای کنترل از راه دور تجهیزات منزل شما دست به گوشی خود ببرید.
 

  •  روشنایی هوشمند

لامپ‌های هوشمند تجهیزاتی در خانه ما هستند که بدون هیچ‌گونه پیچیدگی و سردرگمی وظایف زیادی برای ما انجام می‌دهند . از بهترین لامپ‌های هوشمند موجود توسط کمپانی فیلیپس طراحی و تولید شده است. این کمپانی پس از موفقیت در روشنایی داخلی، به تازگی از محصولات روشنایی بیرون منزل خود رونمایی کرده است. برای شروع کار با لامپ‌های هوشمند نیاز به یک پنل مرکزی دارید تا سیستم روشنایی منزل شما را با گوشی موبایل و دستیار صوتی هوشمند همگام کند. پس از آن دیگر تمام سختی‌هایی که برای خاموش/روشن کردن تنها یک چراغ داشتید از بین می‌رود و این کوچکترین مزیت روشنایی هوشمند برای شما است. در مراحل بعدی لامپ هوشمند می‌تواند عادات شما را یاد بگیرد و به طور مثال 10 دقیقه قبل از طلوع خورشید چراغ‌های خانه را روشن کند .
 

سیستم صوتی هوشمند
اگر یک سیستم صوتی دارید که مدت‌هاست در گوشه خانه شما افتاده و کسی از آن استفاده نکرده است، تنها به این دلیل که پخش آهنگ بر روی آن زمان‌بر است و احتیاج به اتصال پورت دارد، نیازی نیست که آن را بفروشید و یک سیستم صوتی بی‌سیم تهیه کنید. برای حل این مشکل پلاگ‌هایی طراحی شده که پس از اتصال آن به سیستم صوتی می‌توانید با تلفن همراه و دستیار هوشمند گوگل از راه دور آهنگ‌‌هایتان را پخش کنید.

پریز برق هوشمند

آخرین چیزی که در لیست ما برای شروع یک خانه هوشمند قرار دارد، پریز برق هوشمند است. کاری که پریز هوشمند برای شما انجام می‌دهد، کنترل اتصال به برق تجهیزات منزل شما است. این پریزها وقتی به سیستم وای-فای وصل شوند از خارج خانه هم می‌توانند قابلیت کنترل تجهیزات را به شما بدهند. به عنوان مثال در راه خانه هستید و می‌توانید قبل از رسیدن کولر خانه را روشن کنید و همین کار را به چراغ‌ها و تهویه و باقی تجهیزات برقی منزل خود انجام دهید.

به پایان لیست پیشنهادی رسیدیم ولی شما با توجه به نیازهای خود می‌‌توانید تغییراتی در آن ایجاد کنید. به نظر ما بهترین روش برای رسیدن به یک خانه تماما هوشمند باید آهسته حرکت کرد و محصولات سودمند را در طول زمان به خانه افزود. در نهایت روزی خواهید دید دنیای هوشمند مورد علاقه‌تان را ساخته‌اید.

کنترل بیشتر خانه هوشمند با نرم‌افزار

در کنار تمامی محصولات هوشمندی که در بازار وجود دارد، نرم‌افزارهایی وجود دارد که دست شما را در کنترل بیشتر خانه باز می‌کند. به عنوان مثال شرایطی را برای کولر خود تعریف می‌کنید که اگر دمای خانه از 25 درجه بیشتر شد، روشن شود. به این مثال صدها امکانات دیگر را اضافه کنید تا سطح کنترلی که این نرم‌افزارها به شما می‌دهند را متوجه شوید.

سفارش محصولات خانه هوشمند

 

مطالب مرتبط

همکاری با شهر هوشمند گیلسا
راه های ارتباطی با ما