چشم اندازی از آینده نه چندان دور و زندگی با اینترنت اشیا IOT


_ساعت 6:30 صبح است و زنگ ساعت به صدا درمی آید - یک محرک خودکار بر اساس سناریوهای از پیش تعریف شده اطمینان می دهد که دمای آب برای دوش گرفتن مناسب است، چراغ به آرامی روشن شود ، لیست موزیک مورد علاقه شما برای صبح پخش می شود ، دستگاه قهوه شروع به گرم کردن آب می کند و ادامه ... دیگر نیازی به تنظیم دستگاه ها به صورت جداگانه نیست ، همه آنها به هم مرتبط و قادر به برقراری ارتباط یکپارچه هستند و شما می توانید به طور مستقیم سناریوهای ساده را برنامه ریزی کنید .
_وقتی خانه خود را ترک می کنید ، آلارم به طور خودکار بدون نیاز به صفحه کلید ورود روشن می شود و هنگامی که یک ورود غیر مجاز و یا حرکت غیر منتظره رخ داد شما ، همسایگان و یا ایستگاه نظارت دیگر می تواند بلافاصله پیام هشدار را دریافت کند . همچنین اگر یکی از پنجره های اتاق خواب به درستی بسته نشده باشد و یا درب گاراژ قفل نشده باشد مطلع خواهید شد .
_همزمان با ترک خانه ، حرارت کم و یا خاموش می شود و همچنین لوازم خانگی غیر ضروری خاموش می شوند .
_حالا ، وقتی که اوایل شب کسی در خانه نباشد، چراغ ها، موسیقی و یا تلویزیون می تواند بر اساس برنامه معمول شما – برای ایجاد تصور اینکه کسی در خانه است_ روشن شود . هنگامی که شما بیرون از خانه هستید ، قفل درب دیجیتال امکان دسترسی را بر اساس دو روش از راه دور و یا حضور شخص در منزل فراهم می کند. همچنین هنگامی که کودکان از مدرسه به خانه بازگردند مطلع می شوید .
_در مسیر خانه، سیستم حرارتی به طور خودکار در یک زمان معین روشن می شود و هنگامی که شما وارد خانه می شوید چراغ ها روشن، درب گاراژ و درب جلو باز می شود. خانه متصل از ترجیحات شما برای گرمایش و سرمایش مطلع است، با ترجیحات شما تطبیق می یابد و در این فرآیند به کاهش مصرف انرژی و هزینه ها کمک می کند و تضمین می کند که همیشه همه چیز تحت کنترل است .
_در صورت تشخیص وجود دود، سیرن اعلام هشدار ، تلفن‌ های هوشمند ، تبلت و ساعت‌ های هوشمند اعلام هشدار می کنند. در هنگام شب چراغ‌ ها روشن می شوند و اگر سنسور مجدد تنظیم نشود ، خدمات اضطراری بلافاصله اعلام هشدار خواهد کرد .
_سنسورهای کنترل از راه دور دما را برای اطمینان از مصرف بهینه انرژی مدیریت می کنند. آیا ساعت هوشمند شما باید حس کند که شما یا فرد دیگری احساس سرما می کند و ترموستات را به طور خودکار برای روشن کردن سیستم گرمایش تحریک کند. بر اساس داده های دریافت شده از حسگرهای درجه حرارت در اتاق های مختلف ، شما می توانید بر اساس نصب پنجره های عایق مصرف انرژی را کاهش دهید. آیا تغییر دمای بیرونی باید برای از بین بردن امکان اتلاف انرژی بطور غیر منتظره سیستم گرمایشی را روشن یا خاموش کند .
_ آیا باید نشت آب، مونوکسیدکربن و یا گاز شناسایی شود، یا در نتیجه الگوهای استفاده غیر معمول و یا غیرمنتظره، دریچه خودکار آب و / یا گاز را قطع کند و به شما و شرکت مورد نظر در مورد وضعیت هشدار دهد. شرکت بیمه شما می تواند برای کسب اطمینان از عدم افزایش آسیب با سرعت بیشتری عمل کند .
_روشنایی‌ها، دما، تلویزیون و یا موسیقی می تواند از طریق تلفن و یا ساعت هوشمند کنترل شود و به سادگی برنامه از پیش تعریف شده شما را در ارتباط با دستگاه های دیگر ارائه و یا تغییر دهد.
_در آشپزخانه متصل شما ، بسته‌ بندی هوشمند مواد‌مصرفی، مواد‌‌غذایی و غیرغذایی می‌تواند به طور خودکار به تعیین آنچه شما نیاز دارید به منظور تهیه لیست خرید و حتی وعده‌های غذایی بر اساس مواد موجود در آشپزخانه کمک کند .
_شما می‌توانید به راحتی از مادر و یا پدر خود نگهداری کنید، و با اینکه از شما دور هستند از خوب بودن اوضاع بدون دخالت در حریم خصوصی آن ها اطمینان کسب کنید. با این حال، زمانی که آنها الگوی نرمال زندگی را دنبال نکنند، مثلا صبح اتاق خواب را ترک نکنند و یا اجاق گاز را برای مدت بیش از حد انتظار روشن رها کنند، شما می توانید بلافاصله مطلع شوید و اقدام کنید .
_ بر اساس برنامه، ماشین الکتریکی شما می تواند در زمانی که مورد نیاز است برای استفاده آماده باشد و از طریق ادغام با smart meter از مدیریت موثر انرژی اطمینان کسب کنید. تولید نیرو در سایت - پانل PV (فتوولتائیک) یا پمپ حرارتی - با smart meter و ذخیره‌سازی در محل یکپارچه‌سازی می شود تا اطمینان کسب شود که شما بطور بهینه از انرژی و یا گرمای تولید شده استفاده می کنید .
_شما دیگر نگرانی برای نگهداری و عملکرد سیستم تهویه مطبوع (گرمایش، سرمایش و تهویه مطبوع) ، آشپزخانه و یا لوازم دیگر نخواهید داشت. در کوچکترین احتمال خطا، شما پیام هشدار دریافت می‌کنید . تولید کننده می‌تواند با شما تماس بگیرد و از یک خطای بالقوه شما را مطلع سازد و برای تعویض بخشی از سایت از آن بازدید کند. دیگر احتمال خرابی ماشین لباسشویی هنگامی که می خواهید از آن استفاده کنید وجود ندارد- این مشکل متعلق به گذشته است. هیچ گونه نیازی به خدمات مهندسان برای بازدیدهای منظم وجود ندارد. سیستم به آن‌ها اطلاع می‌دهد که کدام بخش نیاز به تعویض دارد .
_ یک دستیار خودکار شخصی می‌تواند با قابلیت‌ های دیگر در سراسر خانه یکپارچه‌ سازی شود و به طور خودکار بیشتر کارها را انجام دهد. با استفاده از فناوری تشخیص صدا ، حرکت یا فناوری لمسی می توانید به راحتی با خانه ارتباط برقرار کنید . 
 

سفارش محصولات هوشمند سازی خانه و اینترنت اشیا

 

مطالب مرتبط

همکاری با شهر هوشمند گیلسا
راه های ارتباطی با ما