بزودی اولین و جامع ترین کتاب در حوزه شهر هوشمند توسط واحد تحقیق و توسعه شرکت شهر هوشمند گیلسا منتشر خواهد شد.

امروزه ما با چالش‌های متعددی در خصوص محیط‌زیست، فناوری، جامعه و اقتصاد از جمله تغییرات آب و هوایی، منابع انرژی محدود، جمعیت حاشیه‌نشین و بازسازی اقتصادی مواجه هستیم که برای مقابله با آن‌ها، توسعه فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی (ICT) در سراسر خانه‌ها و شهرها برای تأمین پاسخ‌های آنی به این چالش‌ها؛ به‌طور مثال کاهش انتشار گاز کربن برای بهبود بهره‌وری منابع و افزایش مشارکت فعال شهروندان، امری الزامی است. با این حال، این هدف بلند پروازانه نیازمند تلاش‌های مداوم از سوی انجمن‌های ارتباطی، پردازش رایانه‌ای و سیگنال و ... خواهد بود.

این کتاب با هدف تسهیل این تلاش مستمر برای معرفی آخرین فناوری‌های توانمندساز فناوری اطلاعات و ارتباطات، گسترش مشارکت‌های بین‌المللی در سراسر جامعه و بخش‌های مختلف و در نهایت نمایش آن به عموم مردم، تألیف شده که در سه بخش به‌صورت یکپارچه آورده شده است.

بخش اول: از ارتباطات ماشین به ماشین تا اینترنت اشیا. در این بخش ما سیر تکاملی فناوری‌های توانمند را از پایه‏ی ارتباطات ماشین به ماشین تا فناوری‌های اینترنت اشیا؛ معرفی می‌کنیم.

بخش دوم: عصر داده: تحلیل و امنیت داده. در این بخش بر روش‌های تحلیل داده و امنیت آن تمرکز خواهیم کرد.

بخش سوم: به‌سوی جهان هوشمند از رابط‌ها و خانه‌ها تا شهرها. در این قسمت ما در خصوص طراحی رابط کاربری انسان-ماشین برای یکپارچه‌سازی انسان‌ها با خانه‌ها و شهرهای هوشمند به عنوان یک تصمیم‌گیرنده و یا جویای دانش شبکه‌ها، بحث خواهیم کرد.

مطالب مرتبط

همکاری با شهر هوشمند گیلسا
راه های ارتباطی با ما