چرا باید یک کلید اعلام اضطرار در منزل داشته باشید؟


گذراندن دوره سالمندی در منزل، شیوه زندگی ترجیحی برای اکثر سالمندان است. آن ها ترجیح می دهند در مکانی که به آن عادت کرده اند زندگی کنند زیرا علاوه براینکه به محیطی که سال ها در آن بوده اند وابستگی دارند، این امر موجب حفظ عزت نفس آن ها می گردد. 
در عین حال تغییرات جسمی ناشی از افزایش سن امری طبیعی است مشکلات حرکتی و یا ابتلا به بیماری های مزمن نیاز به مراقبت از سالمندان را افزایش می دهد و با وجود مشغله های هر یک از ما رسیدگی به عزیزانمان با دشواری هایی همراه شده است، بعلاوه اگر آن ها به تنهایی زندگی می کنند، خانه می تواند به مکانی خطرناک برایشان تبدیل شود، بطوریکه گاهی ترس از افتادن یا ناتوانی در انجام امور روزانه اغلب آنها را مجبور به ترک منزل و زندگی مستقل خود می کند.


 اما خوشبختانه تکنولوژی به کمک ما آمده و توانسته زندگی سالمندان را ایمن تر سازد و به حفظ استقلال آن ها نیز کمک نماید. امروزه اینترنت اشیاء با ارائه مفهوم خانه هوشمند نشان داد که تنها با چند تغییر کوچک در منزل می توان رفاه آن ها را فراهم نمود.
گجت های هوشمند سازی ساختمان که با رویکرد مراقبتی ارائه شده اند با حفظ استقلال سالمندان موجب افزایش کیفیت زندگی آن ها نیز می شوند. به طور خلاصه این دستگاه ها فاصله دسترسی ما به والدین سالمندمان و یا افراد بیمار خانواده را کوتاهتر می سازند. گجت هایی مانند پریز هوشمند، سنسور تشخیص دود، سنسور تشخیص حرکت می توانند به سادگی بخشی از یک مراقبت هوشمندانه باشند و با استفاده از آن ها از هر فاصله ای مراقب والدین خود باشیم.

 

 

شاید اصلی ترین نگرانی هر یک ما برای والدین سالمند خود، امکان برقراری تماس سریع و آسان در شرایط اضطراری برای دریافت کمک است. برای رفع این مشکل سیستم های خانه هوشمند با ارائه کلیدهای اعلام اضطرار این امکان را فراهم می کنند که سالمندان بدون نیاز به پیدا کردن تلفن و شماره گیری آن، تنها با فشار دادن دکمه روی گجت در کوتاهترین زمان وضعیت خود را به نزدیکانشان اطلاع دهند.

مطمئن باشید آن ها دیگر تنها نیستند!
با استفاده از این دستگاه کوچک عزیزانمان می توانند زندگی مستقلی داشته باشند در حالیکه می دانیم برای درخواست کمک از ما تنها لمس یک دکمه کافی است.
کلیدهای اعلام اضطرار و اعلام اضطرار پزشکی در انواع متفاوت عرضه می شوند و بر حسب نوع آن ها با فشار دکمه یا کشیدن بند پیام هشدار از طریق اپلیکیشن به تلفن همراه افراد مورد نظر ارسال می شود. در برخی از بسته های هوشمندسازی در صورت نصب دوربین های هوشمند علاوه بر ارسال هشدار متنی، امکان ارسال عکس و یا ویدئو از محل نیز وجود دارد. به این ترتیب در زمان واقعی و از هر فاصله ای پیام، عکس و یا ویدئوی درخواست کمک را دریافت می کنید. این دستگاههای کوچک و بیسیم علاوه بر سالمندان برای مراقبت از افراد بیمار و کودکان نیز به کار می روند.

 

 

مطالب مرتبط

همکاری با شهر هوشمند گیلسا
راه های ارتباطی با ما