با فراهم آوردن بستری متصل از اجاق گاز هوشمند می­توان از بلایای آشپزخانه از جمله آتش سوزی جلوگیری کرد. سوال مهم این است که آیا واقعاً شما راه­کاری برای راحتی بیشتر و آرامش خاطر در ذهن دارید؟ مطمئن هستم جواب بیشتر مخاطبان خیر خواهد بود، فراهم بستر ارتباطی از راه دور که کنترل همه چیز را فراهم آورد، راه­کاری هوشمند و منحصر بفرد خواهد بود. شما ممکن است مجبور نباشید بعد از خروج از منزل و یا رفتن به سفر، دستگیره شیر گاز را بنندید ، React هوشمند، یک سیستم دستگیره هوشمند اجاق گاز که آن­ را ارتقاء می دهد.

می توانید از طریق تلفن هوشمند خود، شعله را کنترل کنید، نکته مهم دریافت اطلاعات از راه دور روی تلفن همراه یا صفحه مانیتور هوشمند این است که یک حسگر هوشمند روی اجاق گاز تعبیه شده می­تواند در صورت تشخیص یا حس کردن دود، نشت گاز و  یا عدم فعالیت طولانی به طور خودکار حسگر خاموش کننده  را فعال می کند.

طی مطالعات تیم سخت افزار Wallflower، بیشترین آمار آتش سوزی در آشپزخانه­ ها بر اثر بالا بودن شعله اجاق گاز، فراموش شدن زمان طبخ و خاموش شدن نا به هنگام اجاق گاز بر اثر سر ریز غذا در حین آشپزی می­باشد. در ادامه مطالعات صورت گرفته در هر 6 ثانیه در ایالت متحده آمریکا، یک آتش سوزی بر اثر این موارد گزارش شده و این مهم، آنان را بر ایده ساخت اجاق گاز هوشمند فرا خوانده است. 

این هوشمندانه شدن می تواند با استفاده از فناوری­های مختلف جاسازی شده اینترنت مانند RFID، EPC، بارکد، IPv4 / IPv6، حسگرها، عملگرها، GIS، GPS، Wi-Fi، بلوتوث، ZigBee، NFC، وب 3.0 و تله مدیسین انجام شود.

مطالب مرتبط

همکاری با شهر هوشمند گیلسا
راه های ارتباطی با ما