امروزه با توجه به رشد و توسعه سخت افزارها و نرم افزارها، فرصت های شغلی مناسبی برای هوشمند سازی فراهم شده است.
در زیر به بخشی از موارد کاربردی در خانه هوشمند اشاره شده است:

امنیت و ایمنی خانه

- مطالعات مکرر نشان داده است که مصرف کنندگان بیشتر به جنبه امنیت و ایمنی خانه علاقمند هستند زیرا علاوه بر دستیابی به یک نیاز شفاف، به تمایل آن ها به در ارتباط بودن با افراد، مکان ها و چیزهایی که برایشان مهم است پیوند دارد. - برای بسیاری در صنعت، امنیت و ایمنی اغلب به عنوان اولین هدف یا استراتژی ورود به بازار خانه متصل و ابزاری برای کسب سود در کوتاه مدت محسوب می شود. - برخی از فرصت های پیشنهادی خلاقانه در این دسته قرار می گیرند، شامل یکپارچه سازی با امنیت تحت نظارت، رسانه های اجتماعی و همچنین با دستگاه های متصل جدید مانند قفل درب دیجیتال و فناوری حسگر جدید.

استراتژی تجزیه و تحلیل: نظارت بر امنیت خانگی (4Q 2014)

اتوماسیون خانگی

-توانایی برای ساده سازی کارهای خسته کننده و غیر ضروری و پاسخ مستقیم به نیازهای ما در خانه که برای مدت طولانی به عنوان "نیروانا" (عمق آرامش ذهن در بودیسم) حاصل از خانه متصل محسوب می شود – اما تاکنون حوزه ای که بیشتر از همه مورد توجه مصرف کنندگان قرار گرفت مربوط به سرگرمی است. -ورود بسیاری از تولیدکنندگان بزرگ مانند Philips hue ، Sonos یا Miele به بازار انگیزه و دانش مورد نیاز را به ارمغان خواهد آورد و به افزایش گرایش مصرف کنندگان برای چنین تحولاتی کمک می کند. -تا به امروز، بسیاری از دستگاه ها به طور مجزا و برای استفاده در یک مورد معین ارائه شدند، هنوز بینش ما نشان می دهد که مصرف کنندگان به طور فزاینده متقاضی مواردی با کارکرد متقابل هستند که می تواند سناریوهایی را برای دستگاه های متعدد، به عنوان مثال قابلیت IFTTT (اگر این پس آن) ایجاد کند.

پشتیبانی فنی از راه دور و یا در محل

-با وجود تلاش گسترده صنعت برای فعال سازی، راه اندازی و استفاده مستقیم از دستگاه های متصل، روشن است که با توجه به پیچیدگی سطح فنی موجود، همیشه بخش هایی وجود دارند که نیازمند سطحی از پشتیبانی از راه دور و یا چهره به چهره باشند. -پشتیبانی فنی معرف ابزاری است که به موجب آن شرکت ها و خرده فروشان می توانند روابط خود را با حل و فصل مسائل و گسترش طیف خدمات با مشتریان تقویت کنند. -شرکت هایی که در حال حاضر در صنعت طراحی و راه اندازی تجهیزات پیشرفته الکترونیکی فعالیت می کنند می توانند قابلیت هایی را تقویت کنند که خانه متصل را قادر به ارائه ویژگی های پیشرفته به طیف وسیع تری از مصرف کنندگان نماید و افرادی که در حال حاضر به عنوان پشتیبان کامپیوتر و یا حتی تکنسین نصب و نگهداری تهویه مطبوع کار می کنند می توانند به طور بالقوه دامنه قابلیت های خود را گسترش دهند.

بیمه خانه

بیمه خانه متصل توسعه عمده ای است که مفهوم عمیقی در صنعت دارد- روشی که سیاست ها تعیین می شوند، حوادث حل و فصل می شوند و مصرف کنندگان برای حفاظت پرداخت می کنند - که نشان دهنده یک فرصت قابل توجه برای نوآوری است. -این نوآوری نشان دهنده پتانسیل عظیمی برای بیمه ها است و بسیاری از چالش های ذاتی در بازار را در رابطه با ایجاد وفاداری در مشتری حل و فصل می کند و همچنین قادر به مدیریت ریسک می باشد. اما همچنین نشان دهنده یک تهدید بزرگ از حذف واسطه ها می باشد، زیرا بازیکنان از فضاهای مجاور می توانند برای ورود به بازار از آن بهره برداری کنند و از داده ها برای ایجاد مدل های جدید استفاده کنند. -چالش برای بیمه ها پیشنهادهایی را در بازار رایج می سازد که ارزش حفظ مشتری را افزایش می دهد: ما معتقدیم که در بسیاری از بازارها این امر تنها با حصول ارزش در بازارهای مجاور کسب می شوند.

مراقبت های پزشکی از راه دور

-نیاز بازار برای فن آوری ambient assisted living (AAL) - یا telecare - در اروپا و جهان غرب روشن است. این چالش برای تعیین چشم اندازهای صحیح، محصولات و خدمات، مسیرها به بازار، مدل های کسب و کار و اساسا نحوه تعامل مصرف کنندگان به کار خواهند رفت، بطوریکه مزایای آن درک شود. -این بازار توجهات را برای چندین دهه به خود جلب کرده است اما به دلیل چالش های متعدد، کوچک و نابالغ باقی مانده است از جمله رابطه معکوس بین نیاز به مراقبت و راحت بودن با استفاده از فن آوری و مهمتر از همه تعیین اینکه چه کسی هزینه ها را پرداخت می کند. -یکی از چالش های عمده که باید برطرف شود مدل ارائه پیچیده آن و آنچه که اغلب یک چشم انداز پیچیده از خدمات بهداشتی و اجتماعی ایجاد می کند است- با مرزهای بین نظارت جنبه های "بهداشتی" و "اجتماعی" که اغلب مبهم هستند.

خدمات، نرم افزار، کمک، گارانتی و تشخیص از راه دور

-از آنجایی که طیف وسیعی از دستگاه ها در خانه های ما به هم متصل می شوند، بنابراین روشی که آنها مدیریت، نگهداری و جایگزین می شوند نیز تغییر خواهد کرد. -قابلیت های پیش بینی مدل های کسب و کار جدید را قادر به بهینه سازی هزینه ها، افزایش تجربه مشتری و فعال کردن عوامل خلاق برای توسعه دیدگاههای جدید می سازد که ارزش حفظ مشتری را گسترش و تقویت می کند. - تولید کنندگان و فروشندگان قادر به حرکت بین تجربه خرید یکبار در هر X سال تا ایجاد روابط عمیق تر با مشتریان خود، تحول در گارانتی و قراردادهای کمک های اضطراری و افزایش میزان وابستگی هستند.

مدیریت انرژی خانه

مدیریت انرژی یک فرصت رشد واضح برای خدمات همگانی، تولید کنندگان، خرده فروشان و نصب کنندگان است که با کاهش مصرف انرژی فراتر از حفاظت از محیط زیست گام می نهد. -ترموستات های هوشمند اولین گام در مسیر ایجاد یک چشم انداز وسیع تر از خانه های با مصرف انرژی بهینه هستند که در آن خدمات ابتکاری جدید و همچنین تولید و ذخیره سازی در محل مشاهده می شود. - متره هوشمند و قابلیت های جداسازی مورد تقاضا ابزاری را برای تجسم مصرف انرژی برای مصرف کنندگان فراهم می کند و ارائه دهندگان خدمات همگانی را برای توسعه روابط نزدیک تر با مشتریان توانمند می سازد. اما این کار همچنین یک تهدید واقعی از حذف واسطه برای خدمات همگانی است، زیرا بازیکنان مجاور به دنبال توسعه گزینه های نوآورانه با استفاده از این داده ها هستند.

مطالب مرتبط

همکاری با شهر هوشمند گیلسا
راه های ارتباطی با ما