7 موردی که دستیار صوتی آمازون می‌تواند به دانش‌آموزان کمک کند
 

 

والدین همواره نگران درس و تکالیف فرزندان خود در مدرسه هستند و نهایت تلاش خود را می‌کنند که به فرزندان در این زمینه کمک کنند. آن‌ها کنار فرزندان می‌نشینند و موضوعاتی که در آن مشکل دارند را توضیح می‌دهند اما اگر والدین در خانه نباشند یا زمان کافی برای رسیدگی به فرزندان نداشته باشند چه اتفاقی می‌افتد؟ دستیار صوتی آمازون یا همان الکسا توانایی‌هایی در این زمینه دارد که می‌تواند به فرزندان شما در درس‌هایشان کمک کند.
برای فعال کردن یک توانایی در دستیار صوتی آمازون تنها کافی است بگویید "الکسا! توانایی (مورد نظر شما) را فعال کن." و یا به منوی تنظیمات و سپس بخش توانایی‌ها بروید و آن توانایی را فعال کنید و اما توانایی‌هایی که به درد فرزند دانش‌آموز شما می‌خورد در زیر آمده است.


1- آمادگی برای آموزش زبان خارجی
آموزش زبان دوم باعث بهبود فعالیت مغزی می‌‌شود و این امری است که ثابت شده است. بسیاری از والدین کودکان خود را به کلاس‌های آموزش زبان می‌فرستند و الکسا توانایی جالبی در این زمینه برای کودکان دارد. الکسا پس از فعال شدن توانایی SayHi (بگو سلام)، مکالمه‌هایی را از زبان موردنظر برای کودکان پخش می‌کند و آن‌ها را به بخش‌هایی تقسیم می‌کند که کودکان توانایی یادگیری آن را دارند و به تدریج درجه سختی را افزایش می‌دهد. این توانایی به یادگیری زبان‌های اسپانیایی، فرانسوی، آلمانی و دانمارکی کمک می‌کند.

 

2- تمرین آسان و مفرح ریاضیات

همیشه درس ریاضی و تمرینات آن کابوسی برای کودکان در مدرسه و در خانه بوده و والدین را مجبور به تمرین در این زمینه با کودکان کرده است. اما الکسا با توانایی 1-2-3 Math (یک-دو-سه ریاضی) تمرینات پایه‌ای و اولیه ریاضی را به بازی‌های چالش برانگیزی تبدیل می‌کند که هم کودکان شما را در طول روز سرگرم می‌کند و هم ریاضی را برایشان آسان می‌کند.

3- یادگیری املای کلمات
اگر کودکان شما لیستی از کلماتی که املای آن را اشتباه نوشتند از مدرسه می‌آورند و شما ساعت‌ها باید این کلمات را با آن‌ها تمرین کنید، این توانایی الکسا به شما کمک زیادی می‌کند به اینصورت که لیستی از کلمات مورد نظرتان را وارد آن می‌کنید و الکسا با کودکتان در طول هفته تمرین ‌می‌کند تا برای املای مدرسه‌اش آماده باشد و هفته بعد دوباره می‌توانید لیست جدیدی را وارد الکسا کنید.
 

 

4- تقویت توانایی شنیداری


بخش بزرگی از موفقیت کودکان در مدرسه به توانایی شنیداری و متوجه شدن سوالاتی است که از آن‌ها پرسیده می‌شود. برای تقویت این توانایی باید آن را به صورت یک بازی برای کودکان در‌آورد. الکسا برای کودکان داستانی می‌خواند و در آخر داستان، سوالاتی از آن‌ها می‌پرسد و با تکرار این روند توانایی شنیداری کودکان را بهبود می‌دهد.


5- افزایش تمرکز برای امتحانات


یکی از نیازهایی که کودکان شما در شب امتحان دارند حفظ تمرکز بالا است و وجود کوچکترین سروصدا این تمرکز را از بین می‌برد. الکسا با پخش آهنگ‌های مناسب شرایط حفظ تمرکز را برای فرزندان ایجاد می‌کند تا تنها نگران امتحان خود باشند.


6- موفقیت در کلاس هنر


اگر فرزند شما به کلاس هنر علاقه‌مند است پس کافی است از او بخواهید تا از الکسا کمک بگیرد. الکسا در مورد تاریخ هنر، تکنیک‌ها و عناصر هنری به او توضیح می‌دهد و زمانی که شما نمی‌توانید جواب خاصی به سوالات فرزندتان بدهید، الکسا کمک دست شما است.
 

 

7- آموزش کلمات جدید و ناآشنا

اگر کودک شما بخواهد شروع به خواندن متن‌های جدید یا نوشتن انشاء بکند با موجی از کلمات ناآشنا و نامفهوم روبرو می‌شود که معنی کردن همه آن‌ها حوصله زیادی می‌طلبد. اما الکسا کار را برای شما آسان کرده و با حوصله زیاد هر کلمه را معنی کند، مترادف‌های آن را بگوید و چگونگی تلفظ آن را به فرزندانتان یاد دهد.

مطالب مرتبط

همکاری با شهر هوشمند گیلسا
راه های ارتباطی با ما