به لطف اینترنت اشیاء، تعداد خانه های مجهز به سیستم هایی که برای زندگی آسان تر و راحت تر طراحی شده اند در حال افزایش است.

اینترنت اشیاء به سرعت در بازار در حال گسترش است، زیرا خانه های بیشتری به دستگاه های پیشرفته و فناوری هایی با هدف ایجاد راحتی، انطباق و ارتباط با صاحبان خانه ها مجهز می شوند.

این واقعیت توسط آمارها ثابت شده است: در سال 2006 تعداد اشیای IOT  دو میلیارد دستگاه بود. پیش بینی می شود این رقم در سال 2020 به 200 میلیارد برسد.

علاوه بر این، با توجه به گزارش وضعیت اینترنت اشیاء در سال 2015 از  Icontrol، افزایش علاقمندی به هوشمندسازی در بین نسل جدید (79 درصد) و در بین والدين (76 درصد) است و 50 درصد جمعيت جهان نسبت به این فناوری مشتاق هستند. 50 درصد دیگر از مالکان (54 درصد در ایالات متحده) اظهار داشتند که قصد دارند در سال آینده حداقل یک محصول هوشمند سازی خانه را خریداری کنند.

دستگاه های هوشمند بسیار متنوع هستند و اهداف متفاوتی دارند. بنابراین، بیایید به برخی از این فناوری ها نگاهی داشته باشیم.


FridgeCam کمک بزرگی برای بررسی مجموعه ای از محصولات است. با استفاده از این دوربین Wi-Fi نصب شده در یخچال، به راحتی می توانید آنچه را که در یخچال دارید چک کنید.

هر بار که درب یخچال باز می شود، شما یک تصویر جدید از اقلام موجود در یخچال را دریافت می کنید و می توانید مقادیر آن را کنترل کنید. شرکت Smarter همچنین APP همراهی را ارائه داده است که شما را قادر به بررسی محتوای روی بسته ها و آگاهی از محصولات منقضی شده می سازد. برخی از حوادث در آشپزخانه مربوط به گرم شدن غیرمنتظره در یخچال است، اما این مشکل توسط ترموستات که درجه حرارت داخل یخچال را بررسی می کند برطرف شد. فراتر از آن، دستگاه از GPS گوشی برای یادآوری زمانی که در حال عبور از فروشگاه هستید استفاده می کند. و عکس هایی از محتوی یخچال توسط FridgeCam، برای شما و خانواده تان جهت ضرورت خرید مواد غذایی اضافی ارسال می شود، در نتیجه به شما کمک می کند تا در هزینه ها صرفه جویی کنید. یکی دیگر از ویژگی های قابل توجه این دستگاه این است که APP می تواند دستور العمل هایی را بر اساس موادی که در اختیار دارید جهت طبخ غذا ارائه دهد و یا یک لیست خرید برای خرید آتی تهیه کند.

Dirror، اولین آینه دیجیتال در جهان، خانه شما را نیز هوشمندتر می سازد. این دستگاه که با مایکروسافت ویندوز 10 بارگیری شده، هوشمند و کاربر پسند است. در هر جای خانه که باشید می توانید از قابلیت های Dirror بهره مند شوید.

Dirror مجهز به قابلیت کنترل صدا و صفحه نمایش multi-touch است. با استفاده از این محصول IoT، شما می توانید خود را مرتب کنید و در عین حال کارهای دیگری نیز انجام دهید از جمله چک کردن ایمیل، پاسخ به پیام ها، صحبت از طریق تلفن، گوش دادن به موسیقی مورد علاقه خود، برنامه ریزی فعالیت های آخر هفته، تهیه لیست کارهایی که "باید انجام دهید" و غیره. app ارائه شده نیز به شما اجازه می دهد تا جدیدترین اخبار و پیش بینی آب و هوا را دریافت کنید، تصاویر و ویدیوهای با رزولوشن بالا را تماشا کنید و امور روزانه خود را برنامه ریزی کنید.

ترموستات Smart Fiber Ecobee3 راحتی را به خانه شما می آورد.

ترموستات های معمولی تنها قادر به کنترل درجه حرارت در یک اتاق هستند. اما سنسورهای Ecobee3، به نوبه خود، درجه حرارت صحیح را در اتاقهایی که بیشترین اهمیت را دارند، تضمین می کنند. علاوه بر این، آنها با بررسی هوای محیط بیرون، دمای مطلوب در محیط داخلی را فراهم می کنند. سیستم Ecobee3 همچنین عملکرد تهویه و رطوبت ساز ها را در نظر می گیرد و تمام پارامترهای لازم در داخل خانه را تنظیم می کند. ترموستات حضور شما را در خانه ردیابی می کند و به طور خودکار برنامه را (در صورت لزوم) برای افزایش راحتی و صرف جویی در هزینه ها تغییر می دهد. علاوه بر این، هشدارها و یادآوری ها را در مورد عملکرد ضعیف تجهیزات به موقع دریافت کنید. در پایان ماه، سیستم گزارش دقیق خود را از تجهیزات گرمایشی و سرمایشی شما ارائه می دهد و به شما کمک می کند تا از هزینه های اضافی آن اجتناب کنید.

مطالب مرتبط

همکاری با شهر هوشمند گیلسا
راه های ارتباطی با ما