پیش نیازها برای ساختن یک خانه هوشمند متفاوت است . در این مقاله دو پیش نیاز مهم برای ساخت خانه های متصل ( خانه های هوشمند ) را مورد بررسی قرار می دهیم .

 

تقریبا همه ما در خانه ای با اشکال مختلف زندگی می کنیم. بسیاری از افراد مالک خانه هستند برخی آن را اجاره کرده اند یا شریک شده اند. خانه ها همانند افراد منحصر بفرد هستند . آنها پس زمینه اولین خاطرات ما را تشکیل می دهند. آنها اغلب فضایی هستند که ما با دیگران شریک می شویم چه عزیزان ما باشند و یا فقط آشنایان. برای بسیاری از ما، خانه پناهگاه محافظتی است که در آن فرزندان خود را پرورش می دهیم. جایی است که ما به دنبال استراحت و سپری کردن لحظات با عزیزان، خانواده و دوستان هستیم. خانه ها اغلب بیش از هر چیزی درباره ما می گویند. و با این حال، آنچه پیش بینی می شود که در دهه آینده برای خانه هایمان روی دهد به طور بالقوه بیشتر به شیوهای زندگی در آن ها، نحوه تعامل ما با آن ها - و اشیاء در آنها - مربوط می شود نسبت به آنچه در نیم قرن گذشته و فراتر از آن اتفاق افتاده است. در جهان با ارتباطات روزافزون خانه های ما نیز در حال تحول هستند. آنها دیگر فقط برای سرگرمی و ارتباطات متصل نمی شوند. به طور فزاینده ای، دستگاه ها بیشتر و بیشتر در خانه های ما با جهان خارج ارتباط برقرار می کنند. آنها همچنین با دستگاه های دیگر در خانه همانند اتومبیل ها ، تبلت ها ، تلفن های هوشمند و فناوری های پوشیدنی نیز ارتباط برقرار خواهند کرد . در حالی که ارتباطات متقابل بیشتر امکان پذیر خواهد بود ، فرصت های جدید و مدل های کسب و کار نوآورانه ظهور خواهند کرد که تاکنون فقط آن ها را تصور می کردیم. همانند بسیاری دیگر از بازارهای جدید و به سرعت در حال تغییر، هیچ نرم افزار ممتاز و برتری وجود ندارد اگر چه چند راه حل اجرایی وجود دارد که اگر به درستی اجرا شود ارزش بسیار زیادی را برای مشتریان و همچنین تولید کنندگان و ارائه دهندگان بسیاری از خدمات مشتری محور به همراه دارد .

پیش نیازها برای ساختن یک خانه هوشمند چیست ؟

 

ایجاد یک اکوسیستم باز

ما در حال حاضر بسیاری از شرکت ها را در حال رقابت برای ساخت و یا سازگار کردن پلت فرم خانه متصل خود مشاهده می کنیم ، چالش این کار در صورتی که به درستی انجام شود هزینه بالای آن است.  تعداد کمی از این پلت فرم ها باز هستند . زمانی که ما به باز بودن پلت فرم اشاره می کنیم به معنی ارائه API ها و ابزارهای توسعه دهنده نرم افزاری (SDK ها) است که امکان قابلیت تطابق آسان با سایر محصولات موجود در اکوسیستم را فراهم می کند. باز کردن یک پلت فرم برای توسعه دهندگان شرکت های همکار ، ارائه و همچنین دسترسی به پیشنهادات را گسترش می دهد. پلت فرم اندروید نمونه یک محیط باز است که در این امر موفق بوده است زیرا دیگران را قادر به ساخت محصولات خود می کند. پلت فرم اندروید سایر شرکت ها - تولید کنندگان و همچنین توسعه دهندگان نرم افزار _ را برای ساختن راه حل های خود برای بازار توانمند می سازد. این باز بودن به نفع گوگل، توسعه دهندگان، تولید کنندگان و مصرف کنندگان است. ما بر این باوریم که چیزی مشابه آن در بازار خانه متصل روی خواهد داد تا به ایجاد محصولات جدید و گسترش سودمندی محصولات قدیمی کمک کند و به نوبه خود، به مصرف کنندگان دلایل بیشتری برای خرید محصولات خانه متصل خواهد داد .

 

یک روش مبتنی بر پلت فرم

در تمام صنایع فن آوری - چه کامپیوتر، موبایل ، برنامه ها ، CRM ، و غیره – تنها رویکردهای مبتنی بر پلت فرم موفق شده اند . آنها استانداردها (de-facto) را ارائه می دهند و آنها را در هزینه های توسعه خدمات و دستگاه های متصل مقرون به صرفه می سازند. در جهانی که در آن مقیاس برای موفقیت مهم است، چنین پلت فرم هایی ها باعث بهره وری بیشتر می شوند. مشتریان انتخاب و نوآوری را که می توانند تحقق بخشند مورد سنجش قرار می دهند. آنها همچنین مجموعه ای از ویژگی های بصری را که فعال می شود درک می کنند و این امکان را فراهم می کنند که همه چیز در یک روش سازگار و مقرون به صرفه کنترل شود. از چشم انداز یک خانه متصل، سخت افزارهای جدید لزوما برای هر مورد استفاده جدید نیاز نیست ، به عنوان مثال می توان حسگرهای مشابه ای را برای امنیت ، ایمنی و مدیریت انرژی به کار برد .

 امروزه بازار از ترکیبی از به اصطلاح راه حل های نقطه یا پلت فرم ها تشکیل می شود.  محدوده سابق شامل راه حل های دوربین IP تا قفل های درب دیجیتال و ترموستات های هوشمند بود. با این حال، تا به امروز بسیاری از این موارد با سایر دستگاه ها ادغام نشدند و در نتیجه ارزش مشتری بالقوه را محدود کرد. برای تحقق کشش مورد نیاز بازار ، تمام تحلیل های ما از این دیدگاه پشتیبانی می کند که یک رویکرد مبتنی بر پلت فرم بسیار مهم است . تکیه بر تک تک فن آوری ها برای ارائه دستگاه های هوشمند ، عدم اطمینان بیش از حد را به همراه می آورد. همه افراد لزوما نیازی به ترموستات مرکزی ندارند و در نتیجه استراتژی شما می تواند به سرعت فاقد کاربری شود . تمام شواهد نشان می دهد که مصرف کنندگان به سرعت از مزایای یک رویکرد مبتنی بر پلت فرم استفاده می کنند ، آنها با یک مورد تک کاربردی شروع می کنند و سپس مواردی با استفاده های متعدد را در بسیاری از دستگاه های متفاوت اضافه می کنند .

 

دویچه تلکام معتقد است تنها راه حل برای حل این پیش بینی یک پلت فرم باز و کامل است که اجازه می دهد تولید کنندگان و ارائه دهندگان خدمات از همه صنایع با یکدیگر در ارتباط باشند . و خدمات انتقال مفاهیم بین دستگاه های مختلف را ارائه می دهد – یک زبان بین المللی برای تجهیزات هوشمند متصل . برای مشتریان، یک پلت فرم باز بسیار قابل استفاده تر از چندین سیستم بسته با ویژگی های محدود است. برای شرکت ها یک بنیاد مشترک، توسعه محصولات و خدمات را تا حد زیادی تسریع می بخشد با این مزیت که یک حلقه فضیلت می تواند ایجاد شود هنگامی که چندین نوآوری در درون اکوسیستم ارائه شد . همه شرکت کنندگان - مشتریان، تولید کنندگان ، خرده فروشان ، telcos ، خدمات رفاهی، بیمه و ارائه دهندگان خدمات کمک های خانگی - از اثرات شبکه یک اکوسیستم باز از این نوع بهره مند می شوند .

 

 اکنون زمان پیوستن به نیروها ، ترکیب دانش خاص و مشخص صنعت برای آگاهی از چگونگی هدایت خانه متصل به جلو و تحقق بخشیدن رشد جدید برای همه است. چشم انداز ما یک اکوسیستم باز است که در آن شرکا به تقویت هسته اصلی خود می پردازند و از همکاری های چندگانه و سرمایه گذاری های قابل توجهی که ایجاد کرده ایم بهره مند می شوند ، مسیرهای جدید به بازار تقویت می شود، تجربه ارائه به مشتریان افزایش می یابد، وفاداری مصرف کنندگان به برند عمیق تر می شود و رشد جدید برای کسب و کار ایجاد می شود .

مهم ترین چیزی که در چنین آینده ای باید آماده باشد ، حفظ یک دوره باز، سریع و انعطاف پذیر است . فقط در این صورت ما - به عنوان یک طیف وسیع و متنوع از کسب و کارها - قادر به هدایت بازار خانه متصل به جلو و تحقق رشد مطلوب و رشد جدید و تکاملی آن خواهیم بود .

سفارش محصولات ساختن خانه هوشمند

 

مطالب مرتبط

همکاری با شهر هوشمند گیلسا
راه های ارتباطی با ما