نگاهی به بلاک چین بیت کوین

در این بخش، اصول چگونگی کار کردن بلاک چین بیت کوین مطرح می شود. هم چنین راهنمایی‌های ایمن برای بیت کوین موفق‌تر ارائه می شود.

کارهای عملی که می­توانید با بیت کوین شروع کنید، نشان داده خواهد شد. در این بخش می­توانید نحوه استفاده از Token های بیت کوین را بیابید. به شما راه جدید برای کسب بیت کوین بدون خرید آن ارائه خواهد شد. درنهایت چگونگی انتقال Token ها به کیف پول کاغذی و راه‌های عملی دیگر برای نگه­داری امن Token های آنلاین را کشف خواهید کرد.

برگرفته مختصری از تاریخچه بلاک چین بیت کوین

بیت کوین و مفاهیم بلاک چین اولین بار در پاییز سال 2008 تحت عنوان مقاله‌ای معرفی شد و بعدازآن در سال 2009 به‌عنوان یک نرم‌افزار متن‌باز منتشر گردید. (می‌توانید مقاله بیت کوین را در وب­سایت www.bitcoin.org/bitcoin.pdf مطالعه کنید.)

نویسنده‌ای که برای اولین بار بیت کوین را در سال 2008 معرفی کرد یک برنامه‌نویس ناشناس یا با گروهی به نام Satoshi Nakamoto کار می‌کرد. Satoshi Nakamoto با بسیاری از توسعه‌دهندگان متن‌باز روی بیت کوین تا سال 2010 همکاری داشته است. این فرد یا گروهش از زمان دخالت در پروژه و انتقال کنترل به توسعه‌دهندگان برجسته اصلی بیت کوین، متوقف‌شده است. بسیاری از ادعاها و نظریه‌ها به هویت Satoshi Nakamoto وارد شده است که هیچ‌کدام از نوشته‌ها تأیید نشده اند. صرف‌نظر ازآنچه Nakamoto ایجاد کرده است، یک سیستم فوق‌العاده نیز برای سیستم پرداخت طراحی شده که کاربران را برای ارسال بیت کوین، ارزش منتقل‌شده token به‌صورت مستقیم و بدون واسطه به منظور پاسخگویی طرفین قادر می‌سازد. شبکه بدون واسطه با تأیید معاملات و با اطمینان از اینکه هیچ­کس به‌وسیله هزینه دو برابر بیت کوین، سعی در تقلب ندارد عمل می‌کند.

هدف Nakamoto بستن حفره بزرگ اعتماد دیجیتال به کمک مفهوم بلاک چین بود و بلاک چین این مسئله و مشکل اساسی کاربران به‌خصوص آنلاین را حل  می‌کند. چگونه اطلاعات را ارسال می‌کنید و به افرادی که اطلاعات را به شما می‌فرستند اعتماد می­کنید؟ اشخاص ثالث می‌توانند عملیات مخرب انجام داده و شما را فریب دهند؟! بسیاری از علاقه‌مندان به بیت کوین احساس می‌کنند که فناوری بلاک چین جزء گمشده جوامع است که اجازه ارتباط کاملاً آنلاین را می­دهد؛ زیرا اعتبار اطلاعات ثبت‌شده در یک فضای عمومی قابل‌حذف نیست و همواره می‌توان اشاره کرد که اقدامات فریبکارانه را دشوارتر کرده است. بلاک چین بسیاری از فناوری‌های قدیمی را ادغام کرده و راه‌های جدید آن­ها را برای هزاران سال بعد مورد استفاده قرار خواهد داد. به‌عنوان‌مثال رمزنگاری و پرداخت برای ایجاد رمزنگاری مجدد، ادغام می­شوند. رمزنگاری، هنر ارتباطات امن در چشم جهان سوم است. پرداخت از طریق token که نشان­دهنده ارزش و انسان مدت‌زمان بسیار طولانی آن را انجام داده است اما بعد از ادغام، باعث ایجاد رمزنگاری و تبدیل آن به یک موضوع کاملاً جدید شده است. رمزنگاری به شما امکان می‌دهد تا مفهوم پول را درک کنید و توانایی خریدوفروش به‌صورت آنلاین و امنیت کامل با token را فراهم آورده است.

بلاک چین Hashing ترکیبی از (تبدیل داده‌ها به هراندازه با مقدار کوتاه و طول ثابت) است. Hashing دارای یک فناوری قدیمی دیگر که به آن درختان Merkle می­گویند, نامیده شده که بسیاری از مفاهیم Hash ها را فرا می‌گیرد و آن‌ها را به یک Hash تبدیل می­کند. درحالی‌که هنوز قادر به اثبات هر قطعه جداگانه داده ‌شده است.

درنهایت بلاک چین یک اسناد، برای جامعه‌ای که هزاران سال از حساب های مالی خود استفاده می‌کنند است. تمام مدل های قدیمی ادغام‌شده و آنلاین در یک پایگاه توزیع‌شده تسهیل و آن‌ها به یک انقلاب تبدیل می شوند.

بیت کوین به‌طور عمده برای ارسال ارز دیجیتال بیت کوین طراحی‌شده است؛ اما خیلی سریع سازندگان متوجه شدند که این مهم پتانسیل بالاتری دارد. با توجه به موضوع مطرح‌شده، آن‌ها بلاک چین بیت کوین را طراحی کردند تا قادر به ثبت بیشترین اطلاعات مربوط به حرکت token باشد. بلاک چین بیت کوین قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین بلاک چین در جهان است. این‌ها ترکیبی از هزاران گره هستند که پروتکل بیت کوین را اجرا می­کنند. پروتکل، خالق و تأمین بلاک چین است.

در شرایط بسیار ساده، بلاک چین یک‌لایه عمومی همه معاملات در شبکه بیت کوین است و گره­ها، کامپیوترهایی هستند که ورودی‌های ثبت‌شده در آن ذخیره می­شود. پروتکل بیت کوین قوانینی که این سیستم را اداره می‌کنند است. گره از شبکه به‌وسیله mining برای ارز دیجیتال بیت کوین محافظت می‌کند. بیت کوین جدید پاداشی برای پردازش معاملات و ثبت آن‌ها در داخل بلاک چین ایجادشده است. گره نیز برای تأیید معاملات، هزینه‌ای کم را دریافت می‌کند.

هر کس می­تواند پروتکل بیت کوین را اجرا کند و token را وارد کند. این پروژه متن‌باز است تا آنجایی که افراد بیشتری در آن شرکت کنند و این سیستم در شبکه رشد کند. تعداد کم افرادی که شرکت می­کنند، بیشتر متمرکز می­شود و تمرکز سیستم را تضعیف می‌کند. اولین موضوعی که موجب امنیت بیت کوین شده, توزیع گره‌های زیاد و مستقل در سراسر جهان است. Miner های موفق، قوی‌ترین سیستم را دارند که می‌توانند miner های کندتری را اجرا کنند. در اوایل تاریخ می‌توانید پروتکل بیت کوین را اجرا کنید و بیت کوین‌ها را روی کامپیوتر رومیزی ایجاد کنید. اکنون، هیچ امیدی برای دریافت بیت کوین وجود ندارد. شما نیاز به تجهیزات تخصصی گران‌قیمت دارید یا از یک سرویس ابر استفاده کنید.

برای ایجاد یک پیام در بلاک چین بیت کوین، باید بعضی از بیت کوین‌ها را از یک حساب به دیگری بفرستید. هنگامی­که یک تراکنش در بیت کوین ارسال می ­شود، پیام در سراسر شبکه پخش می ­شود. پس از ارسال پیام, تغییر در پیام غیرممکن است؛ زیرا پیام در داخل بلاک چین بیت کوین ثبت‌شده است. پس ضروری است که همیشه پیام را عاقلانه انتخاب کنید و هرگز اطلاعات حساس را پخش نکنید. همان پیام به هزاران گره پخش‌ شده و سپس آن را برای همیشه در فهرست token ذخیره می­ کند؛ بنابراین بیت کوین به ارتباطات بسیار کوتاه نیاز دارد. محدودیت‌های فعلی فقط 40 کاراکتر است.

 

ترجمه: مهندس فاطمه یزدان نژاد

 

مطالب مرتبط

همکاری با شهر هوشمند گیلسا
راه های ارتباطی با ما