کتاب اینترنت اشیا - فناوری های زیربنایی، پلتفرم ها و موارد کاربردی

مترجمان: دکتر روح اله حاکمی فر - مهندس فاطمه یزدان نژاد

در سراسر جهان، نوآوری با یکپارچه‌سازی فناوری اطلاعات و ارتباطات و زیرساخت‌های فیزیکی، اولویت اصلی پیگیری زندگی هوشمندانه برای بهبود کارایی انرژی، حفاظت از محیط زیست، بهبود کیفیت زندگی و تقویت رقابت اقتصادی است. محیط پیرامون در حال تغییر و پویایی فناوری است که امکان ارایه برنامه­های کاربردی توسعه یافته را با استفاده از دستگاه­های خدمات و اطلاعات بلادرنگ فراهم می­کند. اینترنت اشیا امکان ارتباط در هر زمان، هر مکان و هر چیز را براحتی فراهم آورده و فعالیت­ها به سهولت، قابل اطمینان، مستقل و دقیق­تر انجام می­گردند.

هوشمندسازی به کمک فناوری اینترنت اشیا از مباحث پیشرفته و داغ بوده که امروز به طور گسترده در حال بررسی و توسعه است. محیط دیجیتال گنجینه­ای از اطلاعات را فراهم آورده که به اشیا، هوش و دانش تعبیه می­کند. ارزش افزوده اشیای هوشمند موجب صرفه‌جویی در هزینه­ها و افزایش کارایی فرایندها و این امر در دراز مدت موجب رشد اقتصادی نیز می­گردد.

در این کتاب تمام فناوری‌ها و ابزارهای پایداری برنامه‌های اینترنت اشیا در یک روند عالی ارایه شده است. در بخش اول کتاب، کلیه مفاهیم اکوسیستم اینترنت اشیا، زیرساخت‌ها، پروتکل‌های ارتباطی و ابرهای ذخیره‌سازی تعریف شده است. در بخش میانی کتاب، به ورتیکال‌های هوشمند با استفاده از اینترنت اشیا اشاره شده است و در بخش پایانی کتاب، به چالش‌ها و امنیت اینترنت اشیا پرداخته شده است.

 

نوشته: مهندس فاطمه یزدان نژاد

 

اطلاعات بیشتر و سفارش خرید:

021-22141586 - 91

 

مطالب مرتبط

همکاری با شهر هوشمند گیلسا
راه های ارتباطی با ما