​​​​​​

خانــــــه هوشـــــمند
 

ارایه راهکارهای هوشمندسازی خانه در چهار حوزه سیستم روشنایی و نورپردازی هوشمند، تاسیسات سرمایش/گرمایش هوشمند، تجهیزات ایمنی و امنیت هوشمند و سامانه¬های ایجاد آرامش و راحتی هوشمند در سطوح مختلف 

 

خانه هوشمند ایرانی نیز از مقوله های اصلی شهر هوشمند محسوب می گردد. خانه هوشمند گیلسا به چهار بخش روشنایی هوشمند، گرمایش/سرمایش هوشمند، ایمنی و امنیت هوشمند، آرامش و راحتی هوشمند تقسیم می گردد. خانه هوشمند تولیدی گیلسا با برند Mr Smart می تواند منجر به ایجاد یک آپارتمان هوشمند، هتل هوشمند، ویلای هوشمند و دفتر کار هوشمند شود. در خانه هوشمند تمام تجهیزات منزل به صورت هوشمند کنترل می گردند.

 

روشــــــــنایی هوشـــــمند

روشنایی هوشمند در یک خانه هوشمند با استفاده از انواع کلیدهای لمسی، رله های 7 و 14 کاناله هوشمند، مبدل کلید و پریز سنتی به هوشمند و پریز هوشمند جهت کنترل چراغ‌ها و نورپردازی محقق می گردد. کلیدهای لمسی ایرانی ساخت گیلسا در رنگ‌های مختلف به صورت کلید لمسی ساده، کلید های لمسی ریموت دار و کلید لمسی هوشمند یا کلید لمسی فیدبک دار ارایه می‌گردند. مجموعه کلیدهای لمسی فوق در کنترل روشنایی موثر هستند. کلیدهای لمسی سرویس بهداشتی، کلید لمسی زنگ، کلید لمسی تبدیل و کلید لمسی کولر آبی با طرح های متنوع می‌تواند برای سلیقه‌های مختلف با انواع پریزهای آنتن، تلفن و برق ست شود.

 

 

گرمایش / سرمایش هوشـــــمند
 

در بخش سرمایش/گرمایش خانه هوشمند و کنترل دما در منزل می‌توان از IR کنترلر جهت مدیریت و کنترل کولر گازی‌های مختلف با برندها و مدل‌های مختلف و از کلید لمسی کولر نیز جهت کنترل کولر آبی استفاده نمود. کولر آبی هوشمند این امکان را فراهم می‌نماید که هر کاربر بتواند از طریق ریموت و موبایل کولر آبی را کنترل نماید و در برخی از مدل‌های کلیدهای لمسی کولر، امکان تعریف تایمر هم وجود دارد. پکیج، فن کویل و داکت اسپیلت ها می‌توانند از طریق ماژول های خاص یا ترموستات هوشمند، کنترل و مدیریت شوند. به علاوه با استفاده از ترموستات هوشمند می توان از سیستم گرمایش از کف بهره برد. چنانچه بخواهیم صرفاْ یک پکیج را از راه دور کنترل نماییم، استفاده از یک پریز هوشمند بهترین انتخاب است.




ایمنی و امنیت هوشـــــمند

ایجاد ایمنی و امنیت هوشمند نیز در خانه هوشمند بسیار حایز اهمیت است. در راه حل شهر هوشمند گیلسا استفاده از دزدگیر خانه، اعلام حریق، کنترل تردد، دوربین مدار بسته و سنسورهای ایمنی خانه هوشمند مد نظر می باشد. در این بخش جهت بکارگیری سیستم دزدگیر منزل از تجهیزاتی مانند انواع چشمی های بی سیم و باسیم، آژیر خطر، مگنت درب و پنجره، ریموت دزدگیر، کلیدهای اعلام خطر (SOS)، پدال و ... استفاده می گردد.
سیستم اعلام حریق پیشنهادی در خانه هوشمند متشکل از انواع دتکتور دود، دتکتور حرارتی، دتکتور تشخیص گاز مونوکسید کربی (co) و آژیر فلاشر می باشد. 
در سیستم کنترل تردد از انواع دستگیره های هوشمند با امکان باز و بسته کردن درب از طریق اثر انگشت، کارت، رمز، اپلیکیشن و کلید مکانیکی مخفی استفاده می شود. به علاوه ساده ترین روش در یک سیستم کنترل تردد در خانه هوشمند استفاده از یک مقابل برقی به همراه ریسور درب باز کن، ریموت کنترل یا کی پد لمسی می باشد. 

 

 

 

 

دوربین های مداربسته

 

 در بخش دوربین مدار بسته، ارتباط دوربین آیفون تصویری به پنل اصلی خانه هوشمند برای مشتریان حایز اهمیت است.به علاوه در داخل منزل می توان از انواع دوربین های دام، فیش آی، متحرک و 180 درجه ... به عنوان دوربین کودک، دوربین سالمند، دوربین های وای فای، دوربین تکی یا دوربین هوشمند استفاده کرد. این دوربین ها نیاز به دستگاه ضبظ یا رکوردر مجزا ندارند و تصاویر می تواند بر روی رم و حافظه داخلی دوربین ضبط گردد. از سایر مزایای دوربین های خانه هوشمند می توان به ارسال دوطرفه صدا و تصویر بر روی گوشی تلفن همراه، قابلیت دید در شب، ضبط بر اساس حرکت و داشتن آژیر داخلی به عنوان یک دزدگیر اشاره نمود.

 

 

 

 

 ایمنی و امنیت خانه هوشمند می تواند توسط برخی سنسورهای هوشمند فراهم گردد که از مهمترین سنسورهای کاربردی در یک خانه هوشمند می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

 

  • سنسور دما

  • سنسور تشخیص آلودگی هوا

  • سنسور شکست شیشه

  • سنسور نشت گاز شهری

  • سنسور تشخیص لرزش

  • سنسور تشخیص رطوبت

  • سنسور تشخیص حضور


 

 

راحتی و آسایش هوشـــــمند

طبیعی است در صورت تشخیص هرگونه تهدید و خطر در منزل، سنسور مربوطه فعال شده و می تواند ضمن به صدا درآوردن آژیر در محل، امکان ارسال پیام و هشدار لازم را بر روی اپلیکیشن خانه هوشمند فراهم آورد.
راحتی و آسایش از دیگر جذابیت های خانه هوشمند می باشد. در این حوزه می توان از انواع کنترلرها جهت ایجاد یک حس خوب و محیطی آرام مطابق سلیقه هر فرد استفاده نمود. در این بخش کنترل پرده برقی، ابیاری هوشمند گیاهان در گلدان و گلخانه ها، نورپردازی خاص، پخش موزیک، مدیریت صوت و تصویر نظیر استفاده از سینمای خانواده و ویدیو پروژکتور و احضار اسانسور در طبقه مدنظر می باشد. امکان زون¬بندی فضا در این سیستم وجود داشته به صورتی که افراد یک خانه هر کدام می‌توانند در اتاق خود به موزیک دلخواه خود گوش دهند. از طریق نورپردازی می توان حس یک سینمای خانگی را ایجاد نمود. به علاوه استخر هوشمند و سونا و جکوزی هوشمند نیز می تواند از محاسن استفاده از خانه هوشمند باشد.


جمع آوری و حذف تمامی ریموت کنترلرهای لوازم خانگی شامل تلویزیون، ضبط صوت، دی وی دی پلیر (DVD Player)، کولر گازی و ماهواره و کنترل تمام تجهیزات منزل از طریق گوشی تلفن همراه نیز از ویژگی های منحصر بفرد ماژول راحتی در خانه هوشمند گیلسا می باشد.
در نهایت راه حل های خانه هوشمند ایرانی گیلسا علاوه بر جذابیت و مزایای خاص برای مالکان، برای سازندگان ساختمان و انبوه سازان نیز ارزش افزوده ایجاد می کند و می توان علاوه بر کنترل مصرف انرژی در زمان فروش ملک به طور هوشمندانه نسبت به سایر رقبا در منطقه با کمترین هزینه ممکن در خانه هوشمند پیشی گرفت و ضمن برخورداری از یک خانه هوشمند ارزان باعث دلگرمی و تشویق خریداران و افزایش سرعت خرید ملک گردید.
حال آنکه در یک خانه هوشمند ضمن اینکه می توان در محل با استفاده از یک تاچ پنل محلی تمام المان ها را کنترل نمود، از طریق تلفن همراه و اپلیکیشن خانه هوشمند منحصر بفرد از راه دور و از طریق اینترنت نیز می توان به تمام پارامترهای منزل در هر زمان و مکان دسترسی داشت. لازم به ذکر است در خانه هوشمند گیلسا می توانید بسیاری از موارد را به طور اتوماتیک برنامه ریزی و اجرا نمایید. به عنوان مثال با تعاریف سناریو شام، سناریو جشن تولد، سناریو نمایش فیلم، سناریو ورود، سناریو خروج، سناریو خواب و ... با یک کلیک می توانید مجموعه ای از برنامه ها را در خانه هوشمند به طور اتومات و هوشمند اجرا نمایید.
 

مطالب مرتبط

همکاری با شهر هوشمند گیلسا
راه های ارتباطی با ما