سنسور درب و پنجره چيست، چگونه کار مي کند و چند کاربرد غيرمعمول آن!


مي توان گفت مهمترين عامل از بين دلايل چهارگانه ايجاد يک خانه هوشمند "امنيت" است. بنابراين در انتخاب سيستم هاي هوشمند سازي ساختمان همواره توجه ويژه اي به سنسورهايي مي شود که پوشش دهنده مسئله امنيت هستند. يکي از پرکاربردترين سنسورها در بخش ايجاد امنيت، سنسورهاي درب و پنجره هستند. حفظ امنيت درب ها و پنجره هاي يک ساختمان يکي از اساسي ترين نکات در انتخاب يک سيستم هوشمندسازي است.

 

 

ورودي ها و خروجي ها نقاط ضعف خانه شما هستند _ و درب و پنجره بدون محافظ يک علامت "WELCOME" بزرگ براي سارقان است!
به همين دليل سنسورهاي درب و پنجره يکي از متداولترين اجزاي سيستم هاي هوشمندسازي ساختمان به شمار مي روند. نخستين سيستم هاي امنيتي خانه نيز تنها شامل سنسورهاي درب بود_ يک سيستم ساده: به اين صورت که با بازشدن درب يا پنجره يک زنگ ارتعاشي بزرگ در قسمت مرکزي خانه به صدا در مي آمد. 
 اما خوشبختانه امروزه با پيشرفت تکنولوژي با طيف وسيعي از گزينه ها مواجه هستيم. سنسورهاي درب مانع باز و بسته شدن غيرمجاز درها و پنجره ها مي شوند. وقتي کسي وارد خانه شما مي شود آنها به شما اطلاع مي دهند. به طور مثال اگر يک درب يا پنجره هنگامي که زنگ هشدار روشن است باز يا شکسته شود، سنسور سيگنال را به پانل اصلي ارسال مي کند و بلافاصله زنگ هشدار به صدا در مي آيد.  
تقريبا همه سنسورهاي درب شامل دو قسمت reed switch و مگنت هستند و تا زمانيکه به صورت موازي با يکديگر نگه داشته شوند يک مدار را تشکيل مي دهند. هنگامي که کسي درب را باز مي کند، دو بخش جدا و مدار قطع مي شود که باعث مي شود سيگنال به پانل اصلي ارسال و بر حسب تنظيمات سيستم برايتان پيام ارسال مي شود يا زنگ هشدار به صدا دربيايد.
از آنجا که تکنولوژي به کار رفته در سنسور درب خلاقانه است، مي توان آن را در بسياري از روش هاي نوآوارانه استفاده کرد، به خصوص اگر سيستم مورد استفاده امکان دريافت پاسخ هاي متفاوت را براي اعلام هشدار پشتيباني کند. بعضي از برندها به مشتريان اجازه مي دهند که خود نحوه گزارش يک رويداد را انتخاب کنند در اين حالت شما مي توانيد تصميم بگيريد که سنسور هشدار را به صورت به صدا درآمدن زنگ خطر يا ارسال يک گزارش دقيق به ايميل يا تلفن شما (يک هشدار هوشمند) يا يک متن يا ايميل خصوصي (يک هشدار مخفي) اعلام کند. 

روش هاي ديگري که مي توانم از سنسور درب استفاده کنم!
_اين سنسور نه تنها براي محافظت دنياي بيرون خانه بلکه در محيط خانه نيز کاربرد دارد.  با استفاده از سنسور درب از ورود و خروج فرزندتان به منزل مطلع مي شويد. سنسور به شما اطلاع مي دهد در چه ساعتي درب منزل شما باز شده است.
_اين سنسور مي تواند يک محافظ 24 ساعته در منزلتان باشد! شما مي توانيد با استفاده از اين سنسور از باز شدن پنجره اتاق کودک بازيگوش خود مطلع شويد و يا از آن براي درب کمدها (محل نگهداري اشيا و اسناد با ارزشتان) و يا کابينت ها  (قفسه نگهداري داروها، شوينده هاو...) و يا ورودي استخر منزلتان براي افزايش ايمني کودکتان استفاده کنيد و در کنار امنيت منزلتان از ايمني بيشتر افراد در منزل اطمينان داشته باشيد.

سنسورهاي درب و پنجره Ansee و MrSmart که در بسته هاي مختلف توسط شرکت شهر هوشمند گیلسا عرضه مي شوند با ويژگي هاي امنيتي و اتوماسيون، از اينکه اموال و عزيزانتان در تمام ساعات شبانه روز در امنيت هستند، آرامش را به شما هديه مي کنند.  

 


 

مطالب مرتبط

همکاری با شهر هوشمند گیلسا
راه های ارتباطی با ما