روش هایی که پریز هوشمند می تواند زندگی شما را آسان تر و ایمن تر سازد!
 

تولید کنندگان سیستم های خانه هوشمند با عرضه دستگاهای گوناگون در برندهای متفاوت به امنیت، ایمنی و صرفه جویی در مصرف انرژی و راحتی شما می اندیشند تا علاوه بر مدیریت مصرف انرژی، امنیت و ایمنی و در نهایت آرامش خاطر را برای شما فراهم کنند. اما آیا می دانید که تنها با استفاده از یک دستگاه می توانید خانه خود را به خانه ای هوشمند تبدیل کنید! دستگاه کوچکی که به شما کمک می کند تا خانه خود را هوشمندتر سازید و یا به راحتی لوازم خانگی خود را کنترل کنید. فکر می کنید این دستگاه جادویی چیست؟ این دستگاه پریز هوشمند است که می تواند نحوه ارتباط شما را با دستگاه ها و لوازم خانگی تغییر دهد. اگر علاقه مند به داشتن خانه ای هوشمند هستید، پریز هوشمند شروع خوب و مقرون به صرفه ای برای این کار است. بیایید نگاهی داشته باشیم به برخی از روش هایی که می توانید از یک پریز هوشمند در خانه خود استفاده کنید، ما این موارد را در پنج دسته قرار دادیم: امنیت و ایمنی، راحتی، صرفه جویی در انرژی، مراقبت از کودکان و حتی چندین استفاده خلاقانه دیگر!

_استفاده از پریز هوشمند برای امنیت و ایمنی
1.شما می توانید لوازم گرمایشی پرمصرف را کنترل کنید. با اجرای یک برنامه زمانبندی روشن و خاموش شدن توسط پریز هوشمند نه تنها محیط خانه گرم می شود بلکه به کاهش مصرف انرژی نیز کمک می کند.
2.روشن و خاموش کردن چراغ ها و یا ایجاد یک برنامه زمانبندی برای اجرای خودکار آن. با این کار حتی اگر هزاران کیلومتر دور از خانه باشید خانه شما خالی از سکنه به نظر نمی رسد.
3.هرج و مرج صبحگاهی منزل با انبوه کارهایی که باید انجام شود! اغلب ما با آن مواجه بوده ایم، به طور مثال به جای نگرانی از روشن ماندن اتو، آن را از راه دور خاموش کنید و یا برای صرفه جویی در زمان، روشن شدن آن را برای ساعت معینی تنظیم کنید.

استفاده از پریز هوشمند برای راحتی
4.به جای آنکه با عجله به خانه برگردید تا شام را آماده کنید، وقتی که در محل کار خود هستید دستگاه آرام پز یا هر وسیله دیگر را روشن کنید. حالا دیگر شام منتظر است تا به خانه برگردید!
5.ساعت نوشیدن قهوه یا چای؟  با اجرای یک برنامه زمانبندی بر روی اپلیکیشن، دستگاه قهوه ساز یا کتری برقی قبل از اینکه از خواب بیدار شوید نوشیدنی شما را آماده می کند.

 

 

6. ممکن است شما در اتاق خواب خود نیاز به یک دستگاه رطوبت ساز داشته باشید.  یک برنامه زمانبندی برای روشن و خاموش شدن آن، هوای اتاق خوابتان را قبل از اینکه شما به تختخواب برگردید مطبوع می سازد.
7.قبل از ترک منزل صبحانه ای در کنار اعضای خانواده داشته باشید. شما می توانید به محض بیدار شدن صبحانه مورد علاقه خانواده خود را با کنترل دستگاه های برقی آشپزخانه (وافل ساز، توستر،...) آماده کنید، بدون اینکه حتی وارد آشپزخانه شوید!
8. برخی افراد با زنگ ساعت هم ازخواب بیدار نمی شوند.  پیشنهاد می کنیم روشن شدن خودکار چراغ ها را با زنگ ساعت همراه کنید!

_استفاده از پریز هوشمند برای صرفه جویی در انرژی
9. کولرهای گازی جز لاینفک لوازم منزل در بسیاری از نقاط کشور هستند. با اتصال آن به یک پریز هوشمند می توانید پیش از وارد شدن به منزل و از راه دور دمای مطبوع خود را تنظیم کنید.
10. اگر چه کولرها محبوب تر از پنکه های سقفی شده اند. اما با این وجود این وسیله هنوز طرفداران خود را دارد. در صورت استفاده از این پنکه ها، می توانید روشن و خاموش شدن خودکار و برنامه ریزی شده آن را به پریز هوشمند بسپارید.
11.  برخی از تولید کنندگان پریزهای هوشمند، ویژگی کنترل انرژی را نیز به محصول خود افزوده اند. در این دستگاه ها میزان مصرف نیرو بررسی و تجزیه و تحلیل می شود و سپس از طریق اپلیکیشن به کاربر ارائه می گردد.  بدین ترتیب امکان مدیریت هزینه های مصرف انرژی برای شما فراهم خواهد شد.

_استفاده از پریز هوشمند برای مراقبت از کودکان
12.همه بچه ها بعد از انجام تکالیف به کمی بازی و سرگرمی نیاز دارند. امروزه ابزارهای بازی در عین جذاب بودن می توانند مضر باشند. پریز هوشمند به شما کمک می کند برای کنسول های بازی و یا تلویزیون برنامه زمانی معینی تعریف کنید.

 

 

13. آیا می خواهید در مراقبت از فرزند خود یک گام جلوتر بروید؟ با اتصال روتر منزل خود به پریز هوشمند دسترسی به اینترنت فرزندتان را از راه دور کنترل کنید.
14. با استفاده از پریز هوشمند، چراغ خواب و دستگاه صوتی (پخش قصه و موزیک) در اتاق کودک را از دور کنترل کنید.  
  
چندین استفاده خلاقانه دیگر!
آبیاری هوشمند گیاهان، شستشوی لباس ها در ساعاتی که در منزل نیستید، روشن شدن رادیو در زمان پخش برنامه مورد علاقه شما و.... موارد استفاده ای است که پریز هوشمند می تواند از طریق آن ها منزل شما را به یک خانه هوشمند تبدیل کند.

 

مطالب مرتبط

همکاری با شهر هوشمند گیلسا
راه های ارتباطی با ما