منظور از هوشمند سازی چیست؟

 

 

 

امروزه نصب و اجرای سیستم هوشمند سازی به منظور دستیابی به آرامش بیشتر، مدیریت بهتر، صرفه جویی راحت تر و نیز امنیت بالا تر به یکی از ضرورت های صنایع مختلف تبدیل شده است. هوشمند سازی عبارتی است که این روزها زیاد با آن مواجه می شوید. گوشی های هوشمند، تلویزیون هوشمند و... همه و همه چیزهایی هستند که زندگی شما را به نحوی متحول و غنی کرده است. اما آیا تاکنون به این فکر کرده اید که این واژه به چه معنا است و چرا بر روی انواع محصولات و خدمات گوناگون برچسب هوشمند سازی می خورد؟ برای فهمیدن تمامی این مطالب و این که دقیقاً منظور از هوشمند سازی چیست به شما پیشنهاد می کنیم مقاله ما را مطالعه نمایید.


منظور از هوشمند سازی چیست؟
به طور کلی منظور از سیستم هوشمند سازی به سیستم هایی گفته می شود که تکنولوژی های به کار رفته در آن ها بسیار به روز و پیشرفته باشند. به طوری که بتوانند نسبت به جهان پیرامون خود، درک و واکنش بسیار بالایی داشته باشند. این سیستم برای اولین بار در اواخر دهه 1950 میلادی مورد توجه قرار گرفت. درست در زمانی که مطالعات و تحقیقاتی درباره چگونگی روند درک و واکنش کامپیوترها از محیط پیرامونشان انجام شد. از آن زمان به بعد این فناوری مدرن بیشتر به کار گرفته شد و باعث گردید تا قدرت و مهارت روز افزونی پیدا کند و به یکی از قسمت های مهم و جدایی ناپذیر جهان و صنعت مبدل گردد.
هوشمند سازی معمولاً از ترکیب و تلفیق چندین مهندسی نظیر: الکترونیک، مکانیک و کامپیوتر و با یک سری برنامه های مهندسی جدیدی به نام مکاترونیک پدید می آید. همچنین این تکنولوژی پر مصرف به همراه متریال های تشکیل دهنده خود از جمله سیستم های حفاظت الکترونیک، سیستم حفاظت فیزیکی الکترونیکی و سیستم حفاظت پیرامونی علاوه بر سرعت، کیفیت و دقت قابلیت های جذاب و کاربردی دیگری را با خود به ارمغان آورده است. این اتفاق مهم و شگفت انگیز در حالی است که سیستم هوشمند سازی با قیمت های فوق العاده و استثنایی به بازار عرضه می شود.


معرفی برخی از سیستم های هوشمند سازی
سیستم حفاظت فیزیکی الکترونیکی: 
به طور کلی حفاظت فیزیکی الکترونیک به معنای استفاده از سیستم و تجهیزات فیزیکی الکترونیکی هوشمند سازی گفته می شود که از آن به منظور حفظ و ارتقای امنیت مکان های مختلف نظیر: ساختمان های مسکونی، ادارات، بخش های خصوصی و همچنین محیط های وسیع تر استفاده می شود.
سیستم حفاظت پیرامونی: 
سیستم حفاظت پیرامونی به تکنولوژی های مدرنیته و پیشرفته ای از سیستم های هوشمند سازی گفته می شود که از آن در جهت تامین و افزایش امنیت محیط پیرامون استفاده می گردد. سیستم های اولیه حفاظت پیرامونی شامل انواع دیوارها، سیم خاردار و نرده های فلزی می شود که از معمولاً از میزان کیفیت و امنیت پایینی برخوردار است. در همین راستا شرکت های فعال در این حوزه در صدد طراحی و ساخت انواع سیستم های حفاظتی پیرامونی پیشرفته برآمدند تا به استفاده از تکنولوژی های به روز به کار رفته در آن میزان امنیت محیط پیرامون را ارتقا بخشند. به همین منظور فناوری هایی نظیر: الکتروفنس، فیبر نوری، کابل های ارتعاشی، تکنولوژی مادون قرمز و... طراحی و به بازار عرضه شد.
سیستم حفاظت الکترونیک: 
سیستم حفاظت الکترونیک به یک سری نرم افزارهای پیشرفته هوشمند سازی گفته می شود که از آن به منظور بالا بردن امنیت محیط های مختلف استفاده می گردد.

 

 

 
 

مطالب مرتبط

همکاری با شهر هوشمند گیلسا
راه های ارتباطی با ما