امنیت در عصر تلفن های هوشمند


امروزه مالکان و صاحبان مشاغل برای حفظ امنیت خانواده و دارایی های خود بیش از پیش به دنبال به روزرسانی سیستم های امنیتی خود هستند. پیشرفت های سریع و مداوم در فناوری سبب شده است تا سیستم های امنیتی سنتی تحت نظارت ایستگاه های مرکزی و با هزینه ماهانه، در محافظت از دارایی ها منسوخ شوند.
یکی از راه هایی که فناوری، امنیت را متحول کرده است سیستم های اعلام هشدار هوشمند است. یک سیستم هشدار هوشمند از فناوری بی سیم ، شبکه های خانگی و تلفن های همراه برای ادغام امنیت شما با زندگی روزمره استفاده می کند. از سنسورهای درب گرفته تا فیلم های دوربین مدار بسته بی سیم، با یک سیستم امنیتی هوشمند شما می توانید سنسورهای امنیتی خود را از هر کجا و در هر زمان از تلفن همراه خود سفارشی، نظارت و مدیریت کنید. به عبارت دیگر، این سیستم های هوشمند کنترل امنیت شما را به خود شما باز می گرداند بطوریکه هر زمان که می خواهید در دسترس شما قرار می گیرد.
یک سیستم امنیتی خانه هوشمند به شبکه Wi-Fi منزل شما متصل می شود تا بتوانید دستگاه های امنیتی خود را با استفاده از تلفن هوشمند و اپلیکیشن نظارت و کنترل کنید. دستگاه های Z-Wave و Zigbee جهت اتصال نیازمند یک هاب مرکزی هستند، درحالیکه دستگاه های Wi-Fi می توانند به طور مستقیم به شبکه خانگی شما متصل و با یک اپلیکیشن به راحتی کنترل شوند.


 

 

مزاياي سيستم اعلام هشدار هوشمند
سيستم هاي اعلام هشدار هوشمند علاوه بر مزاياي امنيتي، چندين مزيت ديگر ازجمله قيمت مناسب، راحتي در استفاده و امکان نظارت از هر مکان و در هر زمان را براي مالکاني که يک سيستم هوشمند را انتخاب مي کنند به همراه دارد.
يک سيستم امنيتي خانگي هوشمند مجموعه اي از ابزارهاي امنيتي متصل به اينترنت است که به طور معمول شامل ترکيبي از دوربين هاي امنيتي بي سيم ، آژيرها ، ردياب هاي تشخيص حرکت ، قفل درها و سنسورهايي است که باز شدن يک درب يا پنجره را تشخيص مي دهند. ترکيب اين گجت ها براي ايجاد يک سيستم امنيتي در کنار يکديگر مي تواند بر حسب نياز مصرف کننده  و در برندهاي مختلف متفاوت باشد، اما بيشتر توليد کنندگان  تلاش کرده اند طيف وسيعي از کيت ها را ارائه دهند که قابليت افزودن گجت هاي ساير برندها را نيز داشته باشند. همه سيستم هاي امنيتي خانه هوشمند با اتصال به اينترنت هدايت مي شوند، که بصورت بي سيم با يک اپليکيشن روي تلفن هوشمند به اجزاي سيستم متصل و ارتباط برقرار مي کند. با استفاده از اپليکيشن در تلفن هوشمند يا تبلت، مي توانيد خانه خود را به محض دريافت هشدار، مشاهده عکس يا ويدئوي گرفته شده توسط دوربين امنيتي و در برخي موارد، کنترل روشنايي، گرمايش يا وسايل خانگي خود رصد کنيد.


فراتر از امنيت: سيستمهاي امنيتي خانگي هوشمند چه کار ديگري مي توانند انجام دهند؟
 بسياري از سيستم ها فراتر از امنيت را به شما ارائه مي دهند. به عنوان مثال در برخي از کيت هاي هوشمند دوربين داراي قابليت هاي ديد در شب ، بلندگو دو طرفه و لالايي از پيش بارگذاري شده است که مي تواند به عنوان مانيتور کودک نيز عمل کند و يا مجهز به يک سنسور رطوبت سنج است که مي تواند شما را از وقوع نشت آب مطلع سازد. بسته به کيت خريداري شده، مي توانيد دستگاه هاي خود را به گونه اي برنامه ريزي کنيد تا به روش مورد دلخواهتان پاسخ دهند، از جمله تنظيم دوربين براي ضبط ويديو، يک سناريوي هوشمند براي روشن کردن چراغ در هنگام باز شدن درب ها، نظارت بر رفت و آمد کودکان، سالمندان و حيوانات خانگي با برچسب هاي شخصي کوچک که به کليد، کيف پول يا يقه وصل مي شوند. 


ويژگي هايي که بايد به دنبال آن باشيد!
 از يک متخصص امنيتي خواستيم تا مجموعه اي از جديدترين سيستم هاي امنيتي خانه هوشمند را ارزيابي کند و توصيه کند در هنگام انتخاب يک سيستم بايد به دنبال چه چيزي باشيم.
 آژير فضاي بيروني – اين گجت در اغلب مواقع از نزديک شدن سارقان به منزل يا مکان مورد نظرتان جلوگيري مي کنند زيرا نشان دهنده وجود يک سيستم امنيتي هشدار دهنده در محوطه است.
 پوشش گسترده wi-fi  - از آنجايي که يک سيستم خانه هوشمند از wi-fi براي برقراري ارتباط استفاده مي کند_ اگر خانه اي بزرگ داريد_  سيستم با دامنه 50 متر را در نظر بگيريد. 
باتري پشتيبان- سيستم هاي هوشمند با داشتن باتري پشتيبان مي توانند در صورت قطع برق به شما آرامش خاطر دهند که همچنان همه چيز تحت کنترل است. 
سازگاري تلفن هوشمند – اطمينان کسب کنيد که تلفن هوشمند شما  با سيستم مورد نظر سازگار است. بيشتر سيستم هاي کنوني با IOS  و اندرويد کار مي کنند و تعداد کمي از تلفن هاي ويندوز پشتيباني مي کنند. 
سازگاري با محصولات ساير برندها- قبل از خريد بررسي کنيد که آيا سيستم مورد نظرتان قابليت انطباق با گجت هاي ساير برندها را دارد يا خير.

آيا بايد يک سيستم امنيتي خانه هوشمند يا يک سيستم دزدگير سنتي داشته باشيد؟
 هر دو سيستم مي توانند به محافظت از خانه شما کمک کنند. سيستم هاي امنيتي خانه هوشمند مي توانند توسط شما به راحتي و بدون نياز به حضور تکنسين در محل مورد نظر نصب شوند. اما براي اينکه سيستم حداکثر کارايي را داشته باشد بايد از نصب گجت ها در محل مناسب اطمينان کسب کنيد. سيستم دزدگير سنتي بر حسب استانداردهاي امنيتي دقيق توليد مي شود و نيازمند تکنسين هاي حرفه اي جهت نصب براي حداکثر کارايي سيستم هستند. اما اين سيستم ها نيز بدون مشکل نيستند. سيستم هايي که توسط شخص ثالث رصد مي شوند نياز به پرداخت هزينه اشتراک دارند يا اگر هنگامي که زنگ خطر به صدا در مي آيد، در خانه نيستيد از وقوع هشدار مطلع نخواهيد شد. درحاليکه يک سيستم هوشمند در هر زمان و مکان  به شما هشدار مي دهد و امکان رصد از راه دور منزل را براي شما فراهم مي کند.

امکانات و مزاياي دزدگير خانه هوشمند شهر هوشمند گيلسا
دزدگيرهاي هوشمند خانگي مجهز به سناريوي شبيه سازي حضور در خانه هستند. اين دزدگير ها همچنين امکان روشن و خاموش کردن سيستم را از طريق موبايل براي شما فراهم کنند. اين دزدگيرها امکان اين را دارند که در صورت شکسته شدن هر يک از شيشه‌ هاي منزل آن را تشخيص و اعلام کنند. در صورت تشخيص موارد غير عادي مي‌توانند اين موارد را به گوشي تلفن همراه شما، پيامک کنند. اين سيستم‌ ها از تکنولوژي مادون قرمز براي تشخيص حرکت افراد استفاده مي‌ کنند.
اين سيستم‌ حفاظتي را به عنوان نقاط کنترل تعريف کرده و در آن نقاط سنسور نصب مي‌کنند. تعداد اين نقاط براي اين سيستم‌ها محدوديتي ندارد و بسته به نظر متقاضي است. البته بديهي است هرچقدر اين نقاط بيشتر باشند، حساسيت و دقت دزدگير هوشمند خانگي بيشتر خواهد بود.
مشکل قطع برق امروزه در سيستم دزدگير خانه حل شده است و اين سيستم‌ها حتي در صورت قطع برق نيز از طريق باتري به کار خود ادامه مي‌دهند. نحوه‌ي خاموش کردن دزدگير خانه براي صاحب خانه مي‌تواند از طريق وارد کردن رمز عبور و يا استفاده از کارت باشد. بسياري از دزدگيرهاي هوشمند منازل برنامه‌اي را روي گوشي صاحب خانه نصب مي‌کنند و صاحب منزل مي‌تواند از طريق آن دزدگير خانه را خاموش و روشن کند و يا تنظيمات لازم روي دزدگير خانه را انجام دهد.
دزدگير خانه انواع مختلفي شامل، دزدگير تنها در خانه ، دزدگير خواب و دزدگير مسافرت است. هر کدام از اين دزدگيرها کاربردهاي متفاوتي با توجه به نياز مشتري دارند و صاحب خانه با توجه به شرايط و نيازهاي خود و همچنين ميزان هزينه، مي‌توان هر کدام را انتخاب نمايد.

 

 

 

مطالب مرتبط

همکاری با شهر هوشمند گیلسا
راه های ارتباطی با ما